۷ نکته برای کسب رضایت شغلی

۷ نکته برای کسب رضایت شغلی

رضایت شغلی وابسته به چه نکاتی است؟

امروزه اکثر مردم از شغلشان راضی نیستند. دائما در صحبت با آدم‌ها شکایت و ناله‌های مختلفی در این زمینه می‌شنویم و کار برای بسیاری از افراد تنها یک اجبار برای امرار معاش و کسب درآمد است.

واضح است چنین کاری نه تنها سبب آرامش نمی‌شود بلکه ممکن است شما را تا سکته قلبی نیز پیش ببرد.  در همین راستا جالب است که بدانید آمارها نشان می‌دهد که افراد بیکار شادتر از کسانی هستند که شغل کسل‌کننده دارند.

اما در چنین شرایطی چه باید کرد؟ بیکار بودن را انتخاب کنیم؟ قطعا راه حل خوبی نیست. شاید بهتر باشد که برای این پرسش، پاسخ پیدا کنیم: برای کسب رضایت شغلی چه باید کرد؟ به همین دلیل در این متن ۷ نکته‌ای را که رضایت شغلی وابسته به آن‌هاست، به طور خلاصه بیان کرده‌ایم:

۱-مهمترین عوامل رضایت شغلی ارتباط با همکاران، کارفرما، تنوع وظایف و امنیت شغلی است.

۲- سعی کنید شادتر شوید: بیشتر از آنکه رضایت شغلی باعث شادی شود، شاد بودنتان باعث رضایت شغلی­ می­‌شود.

۳-صد در صد پول اهمیت دارد اما همه چیز را در پول نبینید.چرا؟ چون درآمد تاثیر بسیار کمی بر رضایت شغلی دارد ولی رضایت شغلی بیشتر از آنچه فکر کنید باعث درآمدزایی می‌شود.

دریافت پول زمانی آرامش روانی بلند مدت را به همراه خواهد داشت که برای کاری پول دریافت کنید که با علاقه و شوق آن را انجام داده‌اید. و کسب درآمد از چنین کاری سرعت فعالیت، و پردازش ذهنی شما را چند برابر می‌کند.

همچنین خود این امر سبب شاد شدن شما می‌شود و شادی سبب افزایش رضایت شغلی.

۴-یادگیری، استقلال، استفاده از مهارت‌ها، احترام و توانایی کمک گرفتن از دیگران در لحظات اضطراری از مهم‌ترین پارامترهایی است که در شغلتان باید وجود داشته باشد.

تمام این پارامترها را در ذهن خود مرور کنید و ببینید شغل شما چنین ویژگی را دارد؟ یادتان باشد گاهی اوقات در محیط کاری ما چنین ویژگی هایی وجود ندارد اما زمینه برای ایجاد آن‌ها هست. شما پیش قدم شوید؛ هیچ عیبی ندارد و این کار حتی سبب رشد شما در فضای کاری خواهد شد.

۵-برای کاهش استرس شغلی باید بدانید دقیقاً چه انتظاری از شما دارند. خیلی از اوقات انتظارات، مسئولیت‌ها و اختیارات ما در محیط کاری مشخص نیست. این امر به شدت سبب گیج شدن، صرف انرژی زیاد، سردرگمی و کسالت می‌شود.

در تعیین این مسائل بسیار قاطع باشید. این موضوع هیچ جای تعارفی ندارد. یادتان باشد، حتی زمانی اضافه کاری را قبول کنید که واقعا در راستای مسئولیت‌ها و وظایف شما، نیاز باشد. به هیچ وجه تنها برای افزایش درآمد اضافه کاری نکنید.

۶-آخر هفته سرکار نروید و فعالیت‌های دیگری انجام دهید. این کار باعث می‌شود همیشه درباره کار فکر نکنید. شما انسان هستید، و باید در هفته لذت‌های دیگری را نیز تجربه کنید. همچنین این موضوع برای بالارفتن بازده کاری شما یک نیاز اساسی است. و در بلند مدت نتایج مثبت بزرگی به همراه دارد.

۷-با رئیستان ارتباط خوبی داشته باشید. درکسب رضایت شغلی، اعتماد در محیط کار تاثیر بیشتری نسبت به افزایش حقوق دارد. لازم است با همکارانتان نیز رابطه دوستانه داشته باشید. ایده‌آل نگاه نکنید.

شاید برخی از افراد از خیلی نظرها برای شما جذابیتی نداشته باشند اما  حتی اگر یک ویژگی مثبت داشتند بر اساس همان ویژگی با او ارتباط برقرار کنید.