مهارت های مورد نیاز برای استخدام شدن در شغل های مناسب چیست؟

مهارت های مورد نیاز برای استخدام شدن در شغل های مناسب چیست؟

 

 

دسته بندی: قابلیت های استخدامی

در حالی که مهارت­ های مورد نیاز برای هر شغلی متفاوت است، مهارت های عمومی وجود دارد که اغلب کارفرمایان هنگام استخدام شخص به آن­ ها توجه کرده و داوطلبان شغل مورد نظر را بر اساس آن ­ها مورد سنجش قرار می دهند.

در اینجا ما به مهمترین ویژگی هایی که اغلب کارفرمایان شرکت­ های حرفه ­ای و معتبر به آن توجه دارند و دوست دارند کارمندانشان این ویژگی­ ها را داشته باشد اشاره می­ کنیم. با توجه به این مشخصه­ ها شما می ­توانید تغییراتی در رزومه کاری خود بدهید یا بهتر برای روز مصاحبه آماده شوید.

۸ مهارت مورد نیاز برای استخدام شدن، از دیدگاه کارفرمایان :

شایستگی
مهارت­ های ارتباطی
هوش و ذکاوت
مثبت اندیشی
صداقت
اشتیاق و علاقه
حرفه ­ای بودن
اعتبار

 

شایستگی

کارفرما می­ خواهد اطمینان حاصل کند که شما می ­توانید کاری که قرار است به شما بدهد را به درستی انجام دهید. بنابراین بهتر است در رزومه کاری خود یا پروفایل لینکداین به جای اینکه فقط به وظایفی که داشتید اشاره کنید، اطلاعاتی درباره اینکه در جایگاه شغلیتان چه ایده ­هایی ارائه کردید بدهید.

اگر به موجب ایده های شما شرکتی که در آن کار می­ کردید به مقام خاصی رسیده است حتما آن را بیان کنید. مثلا می­ تواند ایده ­ای مربوط به لوگوی شرکت باشد. اما حتما باید دلیل قانع کننده ­ای برای ارائه این ایده داشته باشید چرا که ممکن است در روز مصاحبه از شما سوالاتی در این باره بپرسند.

کارفرماها اغلب به دنبال کارمندی می ­گردند که آگاهی کامل از جایگاه خود داشته باشد و بداند چطور باید به اهداف معین شده برای این شغل برسد.

 

مهارت­ های ارتباطی

هرچند ممکن است شغل مورد نظر شما جوری نباشد که نیاز به صحبت کردن با مشتری داشته باشید، اما کمتر مواقعی ممکن است شغلی پیدا کنید که هیچ نیازی به مهارت­ های ارتباطی نداشته باشد. شما باید به کارفرما نشان دهید مهارت­ های ارتباطی اولیه را دارید، مثلا طریقه ایمیل نوشتن، نامه نگاری و یا گفتگو کردن پشت تلفن را می­ دانید بنابراین می ­توانید با افراد خارج از سازمان ارتباط داشته باشید. این مهارت ها از لحظه­ ای که رزومه کاری خود را ارسال می ­کنید تا زمانی ­که برای مصاحبه حضوری می ­روید در شما نمایان می­ شود.

 

هوش و ذکاوت

اکثر کار ها نیازمند داشتن مدرک بالا نیستند، اما معمولا کارفرماها داوطلبانی را برمیگزینند که درباره کاری که انجام می­ دهند هوش و ذکاوت به خرج می ­دهند. این کار می­ تواند شامل برنامه ­ریزی، سازماندهی کارها یا اولویت بندی کارها انجام بگیرد. نحوه تنظیم رزومه کاری شما نیز می ­تواند تا حدود زیادی هوش و ذکاوت شما و منظم بودنتان را نشان دهد. بنابراین بسیار مهم است رزومه کاریتان را به درستی و صحیح تنظیم کنید.

 

مثبت اندیشی

همه کارفرماها دوست دارد فرد مثبت نگر و امیدوار را استخدام کنند. بنابراین هرکاری لازم است بکنید تا هنگامیکه برای مصاحبه حاضر می­ شوید فردی مثبت اندیش و بانشاط دیده شوید. با همه افرادی که در روز مصاحبه برخورد می­ کنید رفتار خوبی داشته باشید.

 

صداقت

کارفرماها به دنبال جذب افرادی هستند که راستگو هستند و می ­توان برای انجام کارها به آنها اعتماد کرد. برای کارفرما مهم است که کارمند او اشتباهاتش را بپذیرد و برای برطرف کردن آن کارهای لازم را انجام دهد.

همچنین مهم است که نسبت به شرکتی که در آن کار می­ کنند پایبند باشند. بنابراین مهم نیست شغل پیشین شما چقدر بد بوده است یا چطور به پایان رسیده، شما نباید درباره سازمانی که در آن مشغول به کار بوده ­اید در مصاحبه حضوری یا حتی غیرحضوری حرف نامربوطی بزنید یا بدگویی کنید.

 

اشتیاق و علاقه

این بسیار مهم است به شغلی که برای آن انتخاب شده ­اید اشتیاق نشان دهید، این علاقه می ­تواند به خود سازمان یا شرکتی که برایشان کار می­ کنید باشد یا به موقعیت شغلی که درآینده می خواهید داشته باشید .

مهم است که به کارفرما علاقه خود برای کارکردن در آن شرکت را نشان دهید و اگر به موقعیت پیش آمده علاقه ­ای ندارید وقت خودتان را صرف کارکردن در محیطی که دوست ندارید نکنید چرا که کاری که با علاقه انجام نشود نتیجه خوبی نیز نخواهد داشت.

 

حرفه ­ای بودن

هنگامیکه شما برای یک سازمان کار می­ کنید به نماینده ­ای برای معرفی برند آن شرکت تبدیل می­ شوید. بنابراین کارفرما برایش اهمیت دارد که چه کسی به طور غیررسمی برند و سازمان او را بیرون از این محیط به دیگران معرفی می­ کند. پس حرفه ­ای بودن شما چه از لحاظ رفتاری چه از لحاظ کاری برای کارفرما  اهمیت بالایی دارد.

 

اعتبار

اعتبار شما چیزیست که در رزومه کاریتان مشخص نیست اما بسیار مهم است. بنابراین هنگام ترک شرکت اعتبارتان در آن حرفه خدشه دار نشده باشد. اگر شغل شما طوریست که ارائه تقدیرنامه یا امتیازدهی در آن صورت گرفته است حتما از آن برای اعتبار بخشیدن به کار خود بهره ببرید.