۴ توصیه مهم انسان های موفق در کسب و کار

۴ توصیه مهم انسان های موفق در کسب و کار

۴ توصیه مهم انسان های موفق در کسب و کار
رازهای موفقیت چه هستند؟ درست است که انسان های موفق سخت کار می­‌کنند، ولی آیا اگر کسی سخت کار کند در زمینه شغلی مورد نظرش موفق خواهد شد؟ اگر بیشتر و بیشتر کار کنید، افسرده نمی‌­شوید؟ پس جواب این سوال چیست؟­ انسان های موفق فقط سخت کار نمی­‌کنند، آن‌ها متفاوت عمل می‌­کنند.

پس اجازه بدهید از انسان های موفق نکاتی را یاد بگیریم و داستان­‌هایشان را بشنویم.

۱-سختی بکش، خلاقیت داشته باش
انسان های موفق از غیرممکن، ممکن می‌­سازند و این کار را با ابتکار و خلاقیت انجام می‌­دهند. تحقیقات نشان می‌­دهد اکثر افراد تمام سعی­شان را نمی‌­کنند، آن‌ها کار آسان را انجام می‌­دهند. از طرف دیگر افراد موفق تلاش می‌­کنند راه بهتری پیدا کنند.

انجام کارهای بزرگ سخت است. این را همه می‌دانیم؛ ولی وقتی تلاش می­‌کنید که کارهای بزرگ­تر و بهتری انجام دهید، یک امتیاز بزرگتری دارید: تنبلی بقیه افراد. شما برای بهتر شدن تلاش می­‌کنید، ولی آن‌ها نه.

در سال ۱۸۰۰ شیکاگو شهر کثیفی بود و این کثیفی باعث بیماری و مرگ افراد زیادی شد و در دهه ۱۸۵۰ اپیدمی وبا و اسهال خونی شروع شد. در تابستان ۱۸۵۴ در آغاز شیوع وبا، در یک روز ۶۰ نفر در اثر این بیماری مردند. اما چطور می‌توان با تکنولوژی قرن ۱۹ فاضلاب کل شهر شیکاگو را حفر کرد؟

اما اِلیس چِسبراگ که مهندس راه­ آهن بود گفت می‌­تواند این کار را انجام دهد و این کار را کرد.

چسبراگ یک جک­ پیچی را که در جوانی در راه‌­آهن استفاده می‌­کرد به یاد داشت، آن وسیله لوکوموتیوها را بلند می‌­کرد و در ریل­‌ها قرار می‌­داد. چسبراگ با کمک جک­ پیچی ساختمان­‌های شیکاگو را بلند کرد و گودال‌­هایی را زیر ساختمان­‌ها حفر کرد و خطوط فاضلاب در زیر ساختمان‌­ها ایجاد شدند. هیچ‌­چیزی خراب نشد. وقتی یک هتل ۷۵۰ متری به همراه افرادی که در آن قرار داشتند بلند شد، همه از تجربه عجبیبی که در زیر آن‌ها در جریان بود، شگفت زده شدند.

خلاقیت در همه افراد موفق حتی قاچاقجیان مواد مخدر نیز وجود دارد، درست است مواد مخدر غیرقانونی است ولی بدون شک آن‌ها، افراد موفقی هستند.

۲-از طرد شدن به عنوان انگیزه استفاده کنید
در زندگینامه انسان های موفق می‌­بینید که آن‌ها نیز گاهی موفق نبوده­‌اند و طرد شده­‌اند، ولی به راهشان ادامه داده‌­اند.

متیو وینر نویسنده سریال The Sopranos و خالق مرد دیوانه Mad Men به سادگی به یکی از انسان های موفق تبدیل نشده است. او از طرد شدن به عنوان انگیزه استفاده کرد:

«در کودکی دانش­ آموز بدبدختی بودم و بندرت تکالیفم را انجام می‌­دادم. یک روز معلم کلاس چهارم به من گفت: صحبت کردن با تو مثل صحبت کردن با سنگ است، هیچ ­چیز نمی‌­شنوی. فکر می­کنی مجبور نیستی کاری کنی چون خوش­تیپی ولی اشتباه می­کنی. بعد از حرف­‌های تندش نگاهش کردم و گفتم: واقعاً فکر می‌­کنید خوش تیپم؟ شکست‌­ها مرا عصبانی می­‌کرد و احساس شدیداً پر انگیزه­ ای در درونم می­‌گفت: نشونت میدم. ولی هیچ‌­چیز بیشتر از شنیدن تعریفی از کسی که برایش احترام قائلید به شما انگیزه نمی‌­دهد.»

۳-سخت کار کردن بهترین راه ایجاد ارتباط است
بله، انسان های موفق زودتر سرکار می­روند و دیرتر به خانه. ولی کار سخت تنها دلیل موفقیت آن‌ها نیست. وایک بلوم برگ اول بلیونر و سپس شهردار نیویورک شد. او ساعت­ها کار می‌­کرد و متوجه شد تا دیروقت سرکار بودن وقتی بقیه افراد سرکار نیستند امتیاز خاصی دارد و آن حضور انسان‌های موفق در آن ساعت‌هاست، پس برایشان قهوه ببر و با آن‌ها دوست شو. او می‌گوید:

«اولین نفر حاضر و آخرین نفر خارج شو. اگر این کار را کنید، شانس صحبت با افراد موفق را خواهید داشت. من با زود سرکار رفتن روابط زیادی ایجاد کردم. تقریباً صبح زود می­توانید به مدیران موفق زنگ بزنید. اگر مدیر خوبی باشد، قبل از منشی در شکت حضور خواهد داشت؛ پس خودش تلفن را جواب می‌­دهد. اگر ساعت ۶ صبح سرکار باشید انسان‌های موفق می‌­فهمند شما هم مثل خودشان هستید و به شما فرصت موفق شدن می‌­دهند.»

اما در کل ارتباط قطعا یکی از غوامل موفقیت انسان های موفق است. چگونه ارتباط اثر بخش داشته باشیم؟ برای پاسخ، حتما دوره آموزشی «ارتباط اثربخش» را مشاهده کنید.

۴- منتظر اجازه نباش
جان لِیل می‌­دانست چطور جلوی بیماری را بگیرد: با اضافه کردن کلر به آب.

شاید امروزه برای ما این کار خیلی بدیهی باشد ولی در سال ۱۸۹۸ این کار انجام نمی‌­شد. یادتان باشد که کلر، سمی کشنده است و مقدار و نحوه افزودن آن به آب بسیار مهم است. در آن سال‌ها به مردم گفته شد: «بیایید به طور اصولی به آب کلر اضافه کنیم» و مطمئنا عکس العمل خوبی از طرف مردم دیده ­نشد، چون احساس می‌کردند به هیچ وجه نمی‌توان از یک ماده سمی کشنده برای تصفیه آب استفاده کرد و در عین حال خطری هم ایجاد نکرد. اما جان می‌دانست حق با او است و مردم اشتباه می‌­کنند. پس کار خودش را انجام ­داد.

او کاملا محرمانه و بدون گرفتن مجوز از طرف دولت تصمیم گرفت با کمک مهندس جورج وارن فولر، به مخازن آب شهر جرسی کلر اضافه کند. نتیجه چه شد؟ سیستمی که طراحی کرده بود در سراسر امریکا اجرا شد و همه فهمیدند که آب نوشیدنی تمیز باعث ۴۳% کاهش در کل مرگ و میر در شهرهای آمریکا خواهد شد.